De follow-up
Direct bellen!
Bij geen gehoor, inspreken en later weer bellen. Pas als telefonisch te pakken krijgen echt onmogelijk is dan emailen.
Vermeld de bron van de lead. Dit wekt herkenning en dus vertrouwen op:
"Ik bel u omdat u een huurprijs hebt berekend op www.huurprijsberekenen.nl"
Of:
"Ik bel u omdat u uw woning heeft aangemeld op www.gratisverhuren.nl"
Voorbereiding / vragen
Informeer naar de woning, wat is het adres? (evt.gelijk opzoeken op bvb Funda)
Heeft u al een huurprijs in gedachten? (belangrijke informatie voor het gesprek)
Per wanneer is de huurwoning beschikbaar en voor hoe lang?
Heeft u een voorkeur voor een bepaald soort huurder?
Andere tips
Leg uit dat je graag vrijblijvend wilt langskomen om de woning te bekijken en een mogelijke huurprijs te berekenen.
Probeer af te spreken in de woning, benadruk nogmaals dat het vrijblijvend is, dit verhoogt de conversie.
Altijd afspraak bevestigen per email en in de bijlage informatie over uw onderneming. Hiermee bereidt u vast uw introductie van uw kantoornaam voor.